Kuva: Onni Vesa

Elisa Sarpo

Elisa Sarpo on Kansallismuseon yhteisömanageri ja koulutukseltaan kulttuurituottaja, filosofian maisteri museoaineista ja merkonomi. Hän toimii yleisötyö ja tapahtumat -yksikössä, ja hänen vastuullaan on varmistaa yhteisölähtöinen näkökulma eri tapahtuma- ja näyttelyprojekteissa.

Kuva: Hanna Korhonen

Hanna Korhonen

Hanna Korhonen on ympäristökasvatusta opiskeleva arkeologi, joka on työskennellyt yleisöjen kanssa pitkään Kansallismuseossa. Hannan työtä ohjaava motto on: Muutos on kulttuurin keskeinen ominaisuus – meillä on mahdollisuus muuttaa kulttuurimme kestävämmäksi!

Perjantai 21.4. klo 11.15 - "Kohti kestävämpää museotoimintaa Kansallismuseossa"

Kestävän kehityksen tavoitteiden toteutuminen vaatii museolta ja sen työntekijöiltä uudenlaista asemoitumista ja osaamista suhteessa yleisöihin ja yhteisöihin. Kestävän kehityksen tavoitteet eivät ole muuttuva trendi, vaan ehto kulttuurin ja luonnon säilymiselle. Millä tavoin edistää tavoitteita oikea-aikaisesti, ilman että tavoitteet kasvavat liian suuriksi toteuttaa? Puheenvuorossaan Hanna ja Elisa esittelevät esimerkkejä siitä, miten ovat Kansallismuseossa lähteneet edistämään tavoitteita, missä ovat nyt ja minne tähtäävät. He avaavat sitä, miten se on muuttanut heitä työntekijöinä.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita